Monday, July 23, 2012

RCU - Repository Creation Utility & OBIEE

לפני התקנת OBIEE 11 חובה להריץ את הRCU. למעשה הRCU משמש כבסיס לעוד מגוון גדול של מוצרים מבוססי weblogic של אורקל, שOBI הוא אחד מהם.

השימוש בו הוא חד פעמי להתקנה. תפקידו ליצור מגוון של טבלאות עזר בבסיס הנתונים, מה שבגרסה 10 היה צריך לעשות על ידי הרצת סקריפטים בהזדמנויות הרלוונטיות. למעשה הוא עושה סדר בתהליך ההתקנה, אבל כיוון שהוא רכיב חובה שחייבים לטפל בו לפני ההתקנה, הוא מכיל גם אלמנט מסוים של תוספת כאב ראש.
  • משום מה, הוא תמיד נשכח בהורדות (כי הוא במרכז הדף, במרחק מה מההורדה המרכזית, תחת הכותרת: Required Additional Software). 
  • הוא מגיע רק כרכיב 32 ביט לחלונות ולינוקס ותמיד עולה השאלה האם זה בסדר שהשרת הוא 64 ולפעמים גם לא חלונות או לינוקס (בסדר גמור, כל מה שצריך שהRCU יגמור כבר לרוץ בהצלחה, לא משנה מאיפה ובמהלך ההתקנה ואחריה תהיה לנו גישה לבסיס הנתונים מולו הוא רץ). שימו לב גם  שהתיעוד אומר שאפשר להריץ (החל מ11.1.1.4 והלאה) את הRCU גם על חלונות ולינוקס 64 ביט כאשר בלינוקס 64 צריך להריץ, לפני הרצת RCU, את הפקודה:
    set linux32 bash
  • תמיד יש דיון באיזה בסיס נתונים להתקין אותו.
  • עבור פתרונות embedded הוא מוסיף אתגר מיוחד.
  • התיעוד שלו, אינו נמצא בתיעוד הישיר של OBIEE אלה כאן (עבור גרסה 11.1.1.6). באופן כללי אם אתם מחפשים את התיעוד של RCU, אפשר להתחיל מרשימת הספרים המלאה: http://docs.oracle.com/cd/E23943_01/nav/portal_booklist.htm שם חפשו את השם: Repository Creation Utility User's Guide
  • מאד קשה למצוא את הסרטיפיקציה שלו (היא כאן)

 אם כבר מצאתם את הסרטיפיקציה (כאמור היא כאן) הציצו בה ושימו לב שניתן להתקין RCU על בסיס הנתונים:
  1. אורקל
  2. DB2
  3. מיקרוסופט
למרות שגם MySql מופיע שם, לא ניתן להתקין איתו רפוזיטורי לצרכי BI.

תהליך התקנת הRCU תועד כבר בהרחבה בבלוגים שונים, למשל:
OBIEE 11g Installation- RCU
     או כאן
Repository Creation Utility

אז למה אני חוזר לזה?

משתי סיבות:

1. להזכיר שניתן בפועל להתקין אותו גם על בסיס הנתונים החינמי של אורקל - XE, כמתואר כאן Installing Oracle SOA Suite atop XE Database בגדול, משנים פרמטר של בסיס הנתוניםשל processes מ-40 ל-200 כמתואר בבלוג.
2. יותר חשוב מזה. לא לשכוח עבור בסיס הנתונים אורקל לשנות את ההגדרה שמחייבת שינוי סיסמאות של סכמות בסיס נתונים כל 3 חודשים. אם אחרי 3 חודשי עבודה OBIEE פתאום עושה צרות: זאת הסיבה. לכן הציצו (אתם או הDBA הקרוב לביתכם) בבלוג הזה בכל פעם שסיימתם עם הRCU  
וזכרו, השורות הללו עשויות לחסוך לכם שעות שינה בעוד 3 חודשים:
ALTER PROFILE DEFAULT LIMIT
  FAILED_LOGIN_ATTEMPTS UNLIMITED
  PASSWORD_LIFE_TIME UNLIMITED;

לילה טוב.



 

No comments:

Post a Comment